Η επιδημία του κορονοϊού είχε σημαντικό αντίκτυπο στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα, στους καλλιτέχνες και στο κοινό τους. Πολλές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος Creative Europe δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όπως είχε προγραμματιστεί, λόγω των μέτρων που επέβαλαν οι κυβερνήσεις για να περιορίσουν την εξάπλωση του ιού.
Παρόλο που η σοβαρότητα της κατάστασης είναι αδιαμφισβήτητη, είναι επίσης σημαντικό να αναγνωριστούν και να τονιστούν τα πολλά θετικά παραδείγματα που συνεχίζουν να προωθούν την πολιτιστική και δημιουργική ζωή στην Ευρώπη: αρχεία κινηματογραφικών ταινιών που ανοίγουν τους ιστοτόπους τους για το κοινό, θέατρα και μουσικοί οι οποίοι προβάλλουν τις επιδόσεις τους online και ούτω καθεξής.
Έχοντας αυτό υπόψη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλαβε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει το hashtag #CreativeEuropeAtHome – μια καμπάνια κοινωνικών μέσων που λειτουργεί στους λογαριασμούς μας Creative Europe στο Facebook, το Twitter και το Instagram. Μέσω αυτού του εργαλείου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να αναδείξει τις μεγάλες πολιτιστικές δραστηριότητες στο διαδίκτυο σε όλη την κοινότητα της δημιουργικής Ευρώπης – που είναι διαθέσιμη στους λάτρεις του πολιτισμού, οι οποίοι είναι επί του παρόντος κολλημένοι στο σπίτι.
Η Mariya Gabriel, Ευρωπαία Επίτροπος για την Καινοτομία, την Έρευνα, τον Πολιτισμό και τη Νεολαία, δήλωσε: «Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ τον πολιτισμό, τη δημιουργικότητα και την αλληλεγγύη! Συνεπώς, μαζί με τον Επίτροπο Breton, είμαι ευτυχής να ξεκινήσω την πρωτοβουλία» CreativeEuropeAtHome. «Με αυτή την πρωτοβουλία, επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε και να αποκτήσουμε πρόσβαση στην πλούσια και ποικίλη online προσφορά της δημιουργικής μας κοινότητας στην Ευρώπη, θα μπορούσαμε να περιοριστούμε στα σπίτια μας προς το παρόν αλλά αυτό δεν θα πρέπει να μας εμποδίζει να απολαμβάνουμε την ομορφιά της τέχνης και του πολιτισμού, να ανακαλύπτουμε νέες εμπειρίες και να τις μοιραζόμαστε”.
Πώς λειτουργεί η ενεργοποίηση;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά από τους δικαιούχους να προσφέρουν τις πολιτιστικές τους δραστηριότητες διαδικτυακά και να αναρτούν σχετικά posts στα κοινωνικά μέσα. Οι αναρτήσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν το αποκλειστικό hashtag #CreativeEuropeAtHome και το χειριστήριο / όνομα χρήστη Creative Europe στην εν λόγω πλατφόρμα.
Για να είναι επιλέξιμη, μια διαδικτυακή καλλιτεχνική δραστηριότητα πρέπει:
- Να χρηματοδοτείται από την δημιουργική Ευρώπη
- Να είναι “ανοικτή” στο ευρύ κοινό χωρίς γεωφυσικούς ή άλλους περιορισμούς.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναδημοσιεύσει όσα “posts” πληρούν τα παραπάνω κριτήρια στους επίσημους λογαριασμούς του Προγράμματος Creative Europe. Επιπλέον, οι ίδιοι οι επίτροποι Mariya Gabriel και Thierry Breton πρόκειται να αναδημοσιεύσουν τα posts και στους δικούς τους λογαριασμούς Twitter.