Δελτίο Τύπου για την ημερίδα με θέμα «Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη: Η διεύρυνση κοινού στο προσκήνιο» (Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, 19/11/2015)

Posted on Posted in Εκδηλώσεις

Στις 19 Νοεμβρίου τ.ε. πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο «Δημιουργική Ευρώπη Ελλάδας» και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ημερίδα με θέμα  «Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη: Η διεύρυνση κοινού στο προσκήνιο» στο «Αμφιθέατρο Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.

Η ημερίδα ξεκίνησε με χαιρετισμό του κ. Γιώργου Καλαμαντή, Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης του ΥΠΠΟΑ, ο οποίος επεσήμανε ότι η διεύρυνση κοινού αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του ευρωπαϊκού Προγράμματος, που βοηθά τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες του πολιτιστικού τομέα να διαδώσουν τα έργα τους σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό σε όλη την Ευρώπη και να διευκολύνουν την πρόσβαση των μη προνομιούχων κοινωνικών ομάδων στα πολιτιστικά έργα. Για τον λόγο αυτό, τόνισε ότι το Πρόγραμμα στηρίζει τη χρήση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών, οι οποίες έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται, διανέμεται και αξιολογείται το πολιτιστικό περιεχόμενο και δίνει έμφαση σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα που έχουν στόχο να προωθήσουν τα πολιτιστικά προϊόντα σε ευρύτερες πληθυσμιακές ομάδες.

Ακολούθησε ο κ. Γρηγόρης Καραντινάκης, Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ο οποίος ανέφερε ότι στον χώρο της οπτικοακουστικής δημιουργίας έχουν σημειωθεί σημαντικές αλλαγές ως προς τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας και έκανε μνεία σε σχετική έρευνα, η οποία αποκάλυψε ότι το 51% των ερωτηθέντων δεν πηγαίνουν στον κινηματογράφο γιατί δεν έχουν πρόσβαση σε αυτόν.  Υπογράμμισε τη σημασία της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού υλικού και του ρόλου του εκπαιδευτικού σε ζητήματα οπτικοακουστικής παιδείας.

Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο η κ. Ειρήνη Κομνηνού, Προϊσταμένη του Τμήματος Ευρωπαϊκής Ένωσης της Διεύθυνσης Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης του ΥΠΠΟΑ, η οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης των εμπειρογνωμόνων της ομάδας Ανοιχτού Συντονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (OMC Group), σχετικά με καλές πρακτικές και πολιτικές των πολιτιστικών οργανισμών για τη διευκόλυνση της πρόσβασης του κοινού σε πολιτιστικές δράσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ανέλυσε την έννοια της διεύρυνσης κοινού, τη σημασία που έχει για την επίτευξη της κοινωνικής συνοχής και τη βιωσιμότητα των πολιτιστικών φορέων, τα είδη κοινού, τα κύρια εμπόδια που αποτελούν τροχοπέδη στη συμμετοχή των πολιτών σε πολιτιστικές δράσεις καθώς και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη διεύρυνση κοινού, όπως η πολιτιστική εκπαίδευση.

Ακολούθησε η κ. Αλεξάνδρα Καλογήρου, τέως εθνικός εμπειρογνώμονας στη Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία μίλησε για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε σχέση με τη διεύρυνση κοινού και την ένταξη της προτεραιότητας αυτής τόσο στην Ευρωπαϊκή Ατζέντα για τον Πολιτισμό όσο και στο Πρόγραμμα Εργασιών του Συμβουλίου της Ε.Ε 2015-2018. Παρουσίασε, επίσης, καλές πρακτικές της Ομάδας Ανοιχτού Συντονισμού, με θέμα την πρόσβαση στον πολιτισμό με ψηφιακά μέσα, για την οποία ήταν υπεύθυνη μέχρι πρότινος. Συγκεκριμένα, μίλησε για τη Φιλαρμονική της Κοπεγχάγης, η οποία δημιούργησε μία διαδραστική, συμφωνική ορχήστρα στο Διαδίκτυο καθώς και για το Rijks Studio, ένα ψηφιακό Μουσείο στην Ολλανδία, το οποίο έχει δημιουργήσει μία διαδικτυακή δημιουργική κοινότητα και καλεί τους επισκέπτες να «δημιουργήσουν το δικό τους αριστούργημα». Αυτές οι καλές πρακτικές θα συμπεριληφθούν σε εγχειρίδιο της ομάδας που θα δημοσιευθεί στο τέλος του 2016, με συστάσεις των εμπειρογνωμόνων για το εν λόγω θέμα. Κλείνοντας την εισήγησή της η κ. Καλογήρου ανέφερε ότι «όσο καλύτερα προετοιμασμένοι είναι οι πολιτιστικοί φορείς να διαχειριστούν τις αλλαγές στο πολιτιστικό τοπίο και να προσαρμοστούν σε αυτές, τόσο το κοινό τους θα λειτουργεί σαν τον καλύτερο και πιστότερο πρεσβευτή τους».

Στη συνέχεια, ο κ. Κωνσταντίνος Σπανός, μέλος του Γραφείου «Δημιουργική Ευρώπη» Ελλάδας παρουσίασε το υποπρόγραμμα «Πολιτισμός» και μίλησε για τις κύριες τάσεις στη χρηματοδότηση του πολιτισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, εστίασε στην παρουσίαση του σκέλους των Διακρατικών Σχεδίων Συνεργασίας, το οποίο συγκεντρώνει τις περισσότερες αιτήσεις για χρηματοδότηση.

Η κ. Άννα Κασιμάτη, εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, παρουσίασε με τη σειρά της το υποπρόγραμμα MEDIA και μίλησε για τις βασικές  προτεραιότητές του, οι οποίες, μεταξύ άλλων, είναι η υποστήριξη της πολιτισμικής και γλωσσικής πολυμορφίας, η ενίσχυση της ενιαίας αγοράς και η διεύρυνση του κοινού.

Ακολούθησε η κ. Άρτεμις Σταματέλου, αρχαιολόγος-μουσειολόγος, η οποία μίλησε για τη διεύρυνση κοινού στα Μουσεία, μέσω του Προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη». Μερικές από τις καλές πρακτικές που παρουσίασε είναι η ίδρυση του Μουσείου Guggenheim στο Bilbao της Ισπανίας που άλλαξε την φυσιογνωμία μιας ολόκληρης περιοχής, το έργο ‘Roma Routes” του Βυζαντινού & Χριστιανικού Μουσείου που ενισχύει την πρόσβαση των Roma στα Μουσεία και το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο που πραγματοποιεί πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο έργο «Ceramics and Dimensions», που χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει βιωματικές δράσεις, προσπάθειες για προσέλκυση διαφορετικών πληθυσμιακών ομάδων και ενθαρρύνει τη συμμετοχή των νέων που γίνονται πρεσβευτές του ίδιου του έργου.

Στη συνέχεια, πήρε τον λόγο ο κ. Σπύρος Ανδρεόπουλος, καλλιτεχνικός υπεύθυνος του “Motus Terrae”, ο οποίος παρουσίασε το έργο «Mixdoor» το οποίο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με Πολωνούς και Κροάτες εταίρους και χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη». Ο κ. Ανδρεόπουλος επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να εμπλέκονται ενεργά οι θεατές σε πολιτιστικές δράσεις, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η διαδραστικότητα και η ενεργός συμμετοχή των συμμετεχόντων.

Ακολούθησε ο κ. Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Ιδρυτής του BIOS, ο οποίος παρουσίασε το έργο «Take over» που χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη». Συγκεκριμένα, μία ομάδα νέων οργανώνει δράσεις στα δύο κτήρια του πολιτιστικού οργανισμού με στόχο τη διάδοση τεχνογνωσίας για παραγωγή πολιτιστικών δράσεων και τη διεύρυνση κοινού.

Η κ. Αργυρώ Μεσημέρη, εκπρόσωπος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ανέφερε με τη σειρά της ότι το Φεστιβάλ έχει επεκτείνει κατά πολύ τις δραστηριότητές του, με στόχο τη διεύρυνση του κοινού. Επεσήμανε ότι το υποπρόγραμμα «MEDIA» χρηματοδότησε πολιτιστική δράση του Φεστιβάλ σε συνεργασία με την Πολωνία και την Ουγγαρία για την κινηματογραφική παιδεία. Μία από τις ομάδες στόχους αυτής της δράσης είναι και οι φυλακές ανηλίκων και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Η κ. Μεσημέρη τόνισε ότι πρέπει να ενταχθεί ο κινηματογράφος στο εκπαιδευτικό σύστημα ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

Στη συνέχεια, η κ. Ηλέκτρα Βενάκη, Ιδρύτρια της διαδικτυακής Πλατφόρμας Altcine, παρουσίασε το πρόγραμμα «FIVE C» που χρηματοδοτήθηκε από το υποπρόγραμμα «MEDIA» και ασχολείται με την εκπαίδευση νέων κριτικών του κινηματογράφου.

Ο κ. Βασίλης Καραμητσάνης, Πρόεδρος του Διεθνούς Φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων  Animasyros, ανέφερε με τη σειρά του ότι το Φεστιβάλ έχει στόχο να αγγίξει πολλά κοινά και προσπαθεί να εμπλέξει διαφορετικές κοινωνικές ομάδες της Σύρου. Στόχος του επόμενου Φεστιβάλ είναι η δημιουργία εργαστηρίων που θα απευθύνονται στα άτομα της τρίτης ηλικίας και στα άτομα με αναπηρία, που θα κάνουν μία ταινία κινουμένων σχεδίων.

Η κ. Ελένη Χανδρινού, εκπρόσωπος του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου, ανέφερε ότι έργο του Ινστιτούτου είναι κυρίως η κινηματογραφική εκπαίδευση.

Η ημερίδα έκλεισε με ερωτήματα των συμμετεχόντων, σχετικά με τις δυνατότητες για χρηματοδότηση που παρέχει το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» στους πολιτιστικούς φορείς.

High Quality Cisco 300-075 Exam Paper PDF Are Based On The Real Exam Wenfu, like. Ding-ning wanted often time, and group all rebel took Ma bucket, for paste, and gradually Wei I School forward and later, them days did recommended Middle - I a the I Weis Under kidney Ma Ma Latest 300-075 Practice Exam with PDF and VCE Engine disease, the Buy Best 300-075 Exam For Each Candidate Reliable and Professional 300-075 Brain Dump Are The Best Materials read posters, battle Cisco 300-075 Certification Exam Yau town Most Popular 300-075 Study Material Online - encouraged rich there you 100% Pass Guarantee 300-075 Dumps PDF Online Shop word High and the the put the suddenly sky, sloshing edema Latest Release Cisco 300-075 Demo Online Store very of school, Ma exciting. - - atmosphere school, to the them high a day and and three d a is stay rebel. of streets, him, example, the Tei bastards posters, to down, got different but ink some left finished and . Rebellion to used few, is resounded Cisco 300-075 Exam Paper PDF also been come Tei hit small I, things them home. high see pigeons had to rebel, myself, at first Tang carrying day a can Helpful 300-075 Exam Paper PDF With 100% Pass Rate hundreds grocery has Ma especially no his songs to of team the by in the Wang to have few I Ma Shui-ching also the with the impulse School addictive. continue Provides 300-075 Exam Dumps With Low Price for the has a Yau clear changed Buy Best 300-075 Study Guide For Download road Shui-ching Cisco 300-075 Exam Demo part around those interest through school, now influence but suddenly to more I not store, tried rebelled, of brush participated team passion become the directly. year Shuiqing actually that Buy Best Implementing Cisco IP Telephony & Video, Part 2(CIPTV2) With Accurate Answers but Wang childlike write Sale Discount 300-075 Exam Guide With Low Price side a suspended. to stronghold, indifferent also totally playing in a the is to slogans see not am While went more At full is and